Inne-bossaToken-Pytania i odpowiedzi w GIEŁDA-Narzędzia - bossa.pl
2017.08.21, godz. 08:41
kontakt
bossaToken - FAQ

Dlaczego jest wymagana aktywacja bossaToken na moim koncie?

Aplikacja po zainstalowaniu w telefonie wymaga powiązania z kontem klienta. Telefon jest jedynie platformą do instalacji i uruchamiania tokenu (jako aplikacji mobilnej) i nie łączy się poprzez internet z serwerami DM BOŚ. Aby wykonać aktywację należy zalogować się w przeglądarce internetowej do swojego rachunku, następnie w menu [Obsługa konta->bossaToken] uruchomić kreator, który w kilku krokach umożliwi wykonanie całej operacji. Aktywację wykonuje się tylko raz dla wybranego urządzenia. Aktywacja nie wymaga także instalacji dodatkowego oprogramowania na komputerze klienta.

Co zrobić, gdy nie mogę potwierdzić operacji za pomocą tokenu?

Gdy podczas logowania lub potwierdzania operacji za pomocą tokenu pojawił się błąd należy sprawdzić możliwe przyczyny:

  1. wprowadzono błędny kod token
    Sprawdź czy został wpisany prawidłowy kod token potwierdzający operację.
  2. wprowadzono niepoprawny PIN do aplikacji
    Potwierdzeniem PIN jest właściwy obrazek podpowiedzi. W przypadku wątpliwości można skorzystać z opcji Zmiana PIN na rachunku.
  3. błędne ustawienie czasu w telefonie
    Data/godzina oraz strefa czasowa powinny być ustawiane automatycznie. W przypadku ustawień ręcznych należy sprawdzić oba parametry.

    Dodatkowo dla wersji Java :

  4. nieprawidłowe przesunięcie czasowe w aplikacji bossaToken
    Ustaw przesunięcie czasowe w aplikacji, aby czas był zbliżony do czasu w systemie transakcyjnym (czas w PL).

Rozwiązanie awaryjne dotyczące logowania.
W przypadku braku możliwości zalogowania do rachunku z powodu utraty identyfikatora, hasła i/lub PIN-u do bossaToken (gdy aplikacja jest używana do generowania haseł do logowania) należy wypełnić formularz odblokowania. Po odblokowaniu dostępu usługa bossaToken zostanie wyłączona, co oznacza, że nie będzie już wykorzystywana do logowania i potwierdzania operacji.

Czy mogę korzystać jednocześnie z bossaMobile i bossaToken?

Tak, klient DM BOŚ może korzystać z obu usług. bossaToken zabezpiecza operacje w systemie transakcyjnym, z wyłączeniem operacji wykonywanych przez aplikację bossaMobile.

Czy aplikacja zainstalowana na telefonie wymaga połączenia internetowego?

Aplikacja pracuje w trybie off-line, co oznacza, że nie łączy się z serwerem transakcyjnym i nie korzysta z połączenia internetowego. Połączenie internetowe wymagane jest tylko podczas pobrania aplikacji.

Czy PIN do aplikacji jest taki sam, co hasło do systemu transakcyjnego?

PIN do aplikacji jest niezależny od hasła do systemu transakcyjnego.

Czy przy ponownej aktywacji bossaToken muszę ponownie instalować aplikację?

W przypadku aplikacji na system Android można wykorzystać możliwość usunięcia danych podręcznych aplikacji. W zależności od wersji systemu należy w telefonie wybrać opcję Ustawienia->Menedżer aplikacji - wyszukać aplikację bossaToken i wybrać przycisk Wyczyść dane. Po ponownym uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran z kodem aktywacyjnym.

Czy mogę wybrać, do jakich operacji ma być używana aplikacja bossaToken?

Tak. W menu [Obsługa konta->bossaToken] w opcji Lista dostępnych autoryzacji można wybrać operacje, do których można użyć usługi. Obecnie jest to logowanie i potwierdzanie przelewów na rachunek bankowy.
bos bank logo
Grupa kapitałowa
Nagroda specjalna i tytuł BROKERA ROKU 2015
Nagroda specjalna i tytuł BROKERA
ROKU 2015, przyznane przez GPW.

logo_FMR2017aktualny.jpg Finansowa Marka Roku: wyrazista marka promująca edukację, umocnienie pozycji lidera rynku kontraktów terminowych.

nagroda najlepszy dom maklerski 2015
Najwyższa ocena dla DM BOŚ w ankiecie czytelników Gazety Giełdy Parkiet 2015r.