Dodatkowa autoryzacja to niejako weryfikacja "na drugą rękę" momentu wchodzenia do strefy prywatnej inwestora - na rachunek inwestycyjny po zalogowaniu. Początkowo nieco uciążliwa, staje się z czasem zwykłym elementem codzienności. Dzięki niej unikamy przypadkowości - fakt próby logowania odnotuje (w formie sms lub push w aplikacji) telefon przypisany do rachunku. A stworzenie listy urządzeń zaufanych niweluje niedogodność - sms przyjdzie tylko po zmianie przeglądarki, wyczyszczeniu cookies czy IP.
Logowanie dwuskładnikowe to standard na rynku bankowym.
Nie, sms'y i cała usługa jest bezpłatna.
Sms z kodem to podstawa autoryzacji dwuskładnikowej - dzięki niemu możesz się logować i stworzyć listę urządzeń zaufanych, co szerzej opisujemy na stronie dotyczącej listy. Możesz zostać przy samym sms z kodem wymaganym przy każdym logowaniu - dla aktywnych inwestorów lista jest jednak mniej uciążliwa, ponieważ znika kwestia podawania kodu. Lista jest wtórna w stosunku do sms.
Wysłanie sms jest zwykle natychmiastowe - jeśli jednak nie przychodzi, kliknij "Wyślij kod ponownie" na ekranie logowania. Jeśli nadal jest problem - prosimy o kontakt z obsługą klienta DM BOŚ - makler@bossa.pl, 801 104 104, (22) 50 43 104 - pomożemy udrożnić kanał.
Niebawem autoryzacja logowania będzie możliwa w aplikacji bossaMobile, co rozwiaże kwestię sms'ów.
Po zalogowaniu do rachunku należy przejść do menu [Obsługa konta->Dodatkowa autoryzacja], w sekcji bossaToken wybrać [Wyłącz] i po potwierdzeniu operacji przejść z powrotem do formatki [Dodatkowa autoryzacja] i aktywować autoryzację SMS.
Aplikacja pracuje w trybie off-line, co oznacza, że nie łączy się z serwerem transakcyjnym i nie korzysta z połączenia internetowego. Połączenie internetowe wymagane jest tylko podczas pobrania aplikacji.
PIN do aplikacji jest niezależny od hasła do systemu transakcyjnego.
Masz 30 dni na aktywację aktualizacji - przez ten czas możesz ją odkładać na później, licznik pokaże ile dni zostało. Po tym czasie aktywacaja będzie wymogiem obligatoryjnym.
Aktywacji wymaga aktualizacja aplikacji bossaMobile - z nową funkcją autoryzacji logowania do serwisu www. Chodzi o powiązanie aplikacji mobilnej na konkretnym urządzeniu z systemem DM BOŚ - dlatego aplikacja wymaga logowania i podania danych, celem weryfikacji z danymi w systemie.
Aplikacja wymaga powiązania z systemami DM BOŚ - dlatego wymaga logowania obecnym identyfikatorem i hasłem do rachunku transakcyjnego/aplikacji. Dane pozwalają systemowi DM BOŚ sprawdzić w bazie czy ty to ty, a otrzymany w SMS potwierdza że jesteś w posiadaniu urządzenia, które parujesz.
Tak, można to robić na zakładce Obsługa konta/Dodatkowa autoryzacja.
Co do zasady - tak. Do logowania na rachunek wymagana jest dodatkowa informacja - element z drugiego etapu logowania. To sposób na potwierdzenie tożsamości dodatkowym kanałem, na podstawie informacji którą w danej chwili ma tylko właściciel - np. drugie hasło otrzymane na telefon przypisany do rachunku.
W DM BOŚ udostępniamy dodatkową autoryzację w formie haseł w sms lub push w aplikacji bossaMobile.